Сторінки

вівторок, 11 лютого 2014 р.

Двотактний двигун

Двотактний двигун поршневий двигун внутрішнього згоряння, в якому робочий процес в кожному з циліндрів відбувається за один оборот колінчастого валу, тобто за два ходи поршня.




Принцип дії


Такти стиснення і робочого ходу в двотактному двигуні відбуваються так само, як і в чотиритактному, але процеси очищення та наповнення циліндра суміщені і здійснюються не в рамках окремих тактів, а за короткий час, коли поршень знаходиться поблизу нижньої мертвої точки.

У зв'язку з тим, що в двотактному двигуні, при рівній кількості циліндрів і числі оборотів колінчастого валу, робочі ходи відбуваються вдвічі частіше, літрова потужність двотактних двигунів вище, ніж чотиритактних — в 1,6-1,8 рази, так як частина корисного ходу поршня займає продування — «такт» газообміну, що суміщає впуск і вихлоп, а сам газообмін менш досконалий, ніж у чотиритактних двигунів.

На відміну від чотиритактних двигунів, де витіснення відпрацьованих газів і всмоктування свіжої суміші здійснюється самим поршнем, у скоєних двотактних двигунах газообмін виконується за рахунок подачі в циліндр робочої суміші або повітря (в дизелях) під тиском, створюваним спеціальним продувальним насосом — повітродувкою, а сам процес газообміну отримав назву — продування. У процесі продувки свіже повітря (суміш) витісняє продукти горіння з циліндра в випускні канали, займаючи їхнє місце. При цьому частина свіжого заряду теж виявляється у вихлопних каналах, що погіршує економічність карбюраторного двотактного двигуна, що викидає незгорілих суміш.

У спрощених двотактних двигунах продування здійснюється за рахунок витіснення свіжого заряду поршнем з кривошипної камери в робочу порожнину циліндра. Таке продування називається кривошипно-камерним (і найчастіше буває контурне або дефлекторне — див нижче). Для цого здійснення необхідно, щоб порожнина кривошипа конкретного циліндра була герметична і, по можливості, щоб коленвал займав можливо більший обсяг і був обтічний, щоб якомога менше впливати на газодинаміку. Таким чином, в багатоциліндрових двигунах камери кривошипів окремих циліндрів відокремлені одна від одної, а сам коленвал має досить складну конструкцію. При переміщеннях горючої суміші по камерах та каналах відбувається її розшарування, випадання крапельної фракції палива на стінки елементів конструкції. Тому слід вважати вельми перспективним впровадження на двотактних двигунах системи упорскування палива — тоді продування здійснюється чистим повітрям, а початок упорскування після закриття вихлопних каналів робить втрати палива неможливими.

За способом організації руху потоків продувочного повітря (суміші) розрізняють двотактні двигуни з контурної і прямоточною продувкою. При прямоточному продуванні гази продуваються уздовж осі циліндра в одному напрямку, при контурному потік газів спрямований по контуру циліндра спочатку від поршня до голівки, потім в протилежному напрямку напрямку.

Немає коментарів:

Дописати коментар